VEKOP-7.3.3-17-2017-00005
2021/2022-es tanév
Projekt zárása
A 3 éves digitális projektünk a végéhez ért. Úgy gondoljuk méltók voltunk a projekt kezdetén választott projekt címéhez, mely digitális fejlődést ígért fejlődésre nyitott iskoláknak.
Tanáraink olyan fejlődésen mentek keresztül az elmúlt 3 év során, melyből diákjaink fogják a legtöbbet profitálni. A tantestület fejlődése nem korlátozódott a projektben résztvett pedagógusokra, mert a 3 év alatt folyamatos volt a projektben nem résztvevő pedagógusok érzékenyítése fejlesztése is. Ennek volt tanubizonysága az a zárórendezvényünk (worksopunk), melyen már nem csak projektben résztvevő kollegák, hanem érzékenyített pedagógusunk is tartott bemutatót.
Reméljük a fejlődésre nyitottság soha nem hagy alább iskolánkban, és együtt fejlődünk a technikával, a diákokkal a hagyományos értékekekt megőrízve.
Örülök, hogy iskolánkban része lehettem ennek a projektnek.
Tariné Dudás Marianna (projektkoordinátor)
A kisfilmet záró workshopunkról ezen a linken érhetik el --->link
2020/2021-es tanév
Kimeneti kérdőívek kitöltése
A projekt során a résztvevő tanulókkal 4. alkalommal töltettünk ki kérdőívet, mely megmutatja majd a diákok projektre gyakorlot hatását. Az első és a 4. teszt közötti különbség, megmutatja, hogy honnan-hova jutottunk. Milyen pozitív hatásai vannak a projektben tanultaknak, és azok alkalmazásainak.
Véget ért a mozaik képzés
Kollegánk sikeresen teljesítette a mozaikos képzést. Ezzel is gazdagodott tantestületünk módszertára.
Utolsó képzésünk
A mozaik által szervezett digitális eszközökön alapuló képzésünkön 1 fő vett részt. A képzés január 29.-én kezdődött, és jelenleg is tart.
Újabb tantermen kívüli digitális oktatás
A diákok ismét otthoni tanulásra kényszerültek, pedagógusaink egyre magabiztosabban használják a tanult alkalmazásokat, és eszközöket. A projekt keretében beszerzett U-pointer eszközöket használva a táblakép megjelenítése nagyban leegyszerűsödött.
Rendszeres képzések
Iskolánkban minden pénteken a digitális módszertani asszisztens, a projektkoordinátor és a rendszergazda támogatásával, helyi képzéseket tartunk.
Tanévkezdés
A 2020/2021-es tanév kezdete a 2020 tavaszi pandémia miatt kicsit más volt mint általában. A kollegák visszajelzése szerint a tanult módszerek alkalmazását megkönnyíti a digitális tábla használata, ezért nem projekt keretén belül, de beszereztünk kollegáinknak 20 digitákis táblát, melyre nem csak a VEKOP-os kollegák, de az ő segítségükkel a többiek is igényt tartottak, és egymást tanítva készültek az évkezdésre.
Képzések a projekt keretében
GEOMATECH@
A Magyar Digitális Oktatásért egyesület szervezésében a Gegogebra program használatára épülő GEOMATECH@ képzés. digitális tanítási gyakorlat képzésünk lezárult a márciusi hónap folyamán. Ez a képzés egész tanévet átölelő támogatói program volt. A bevezetett digitális oktatással párhuzamosan nem volt egyszerű, de szerencsésen zárult, és a hasznát reméljük, sokáig élvezzük majd.
Ezen képzésen a következő pedagógusok vettek részt.
Látható matematika | Kelemenné Molnár Csilla |
Tariné Dudás Marianna | |
Lévai Mónika | |
Keményné Duló Edit | |
Látható természettudomány | Márta-Lakatos Anita |
Tóthné Zsebe Zsuzsanna | |
Baginé Körmendi Éva |
Digitális tábla alkalmazása az oktatásban
Ezen a képzésen kollegáink 2020 márciusában a Tököli Weöres Sándor Általános Iskolában vehettek részt. Ez egy 30 órás képzés, mely a digitális táblák órn való használatának fontos szerepéről, és hatékony használatáról szólt.
A képzésben résztvevő kollegák.
Tolnainé Korcz Ilona |
Békés Judit |
Tolnai Zoltán Gábor |
Digitális és interaktív eszközök szoftverek és tananyagok gyakorlati alkalmazása az oktatásban
Ezt a képzést kollegáink októberben a Tököli Weöres Sándor Általános Iskolában végezhették el. Ez egy 30 órás képzés, melyen sok trükköt, és programot ismerhettek meg, mely megkönnyítheti a mai Z generációs fiatalokhoz vezető utat.
A képzésben résztvevő kollegák.
Baginé Körmendi Éva |
Csapp Imre |
Ladányi Tímea Katalin |
Skonc Erzsébet |
Tóthné Zsebe Zsuzsanna |
GEOMATECH@
Legnagyobb volumenű képésünk a Magyar Digitális Oktatásért egyesület szervezésében a Gegogebra program használatára épülő GEOMATECH@ képzés. Ennek felépítése a tavaly tanév januárjában tartott 60 órás kontakt képzés, és az idei tanévet (2019/2020) átölelő digitális tanítási gyakorlat. A kontakt képzés során, megtanulhattuk használni, és programozni a Gegogebra programot, és megismerhettünk számos online alkalmazást, feladatbankot..
Az idei tanév pedig egy online képzés, ahol a tanév során végig mentorálják az újonnan megismert digitális és online módszerek alkalmazását a tanóráinkon keresztül.
Ezen képzésen a következő pedagógusok vesznek részt.
Látható matematika | Kelemenné Molnár Csilla |
Tariné Dudás Marianna | |
Lévai Mónika | |
Keményné Duló Edit | |
Látható természettudomány | Márta-Lakatos Anita |
Tóthné Zsebe Zsuzsanna | |
Baginé Körmendi Éva | |
Sándorné Bartha Ilona | |
Csépány Szilárd |
Workshop 2019.09.20
Iskolánkban szeptember 20.-án került megrendezésre workshopunk, melyet matematika informatika projektnap keretein belül valósítottunk meg.
A projektnapon részt vette iskolánk minden diákja, és pedagógusa.
A diákjaink érdekes előadásokat hallgathattak, és izgalmas játékos állomásokon mérkőzhettek meg egymással.
Téma | Előadó |
Interaktív programozás | Dr. Kozsik Tamás, egyetemi docens, dékánhelyettes - ELTE IK Programozási Nyelvek és Fordítóprogramok Tanszék |
Infobiztonság-tudatosság | Dr. Törley Gábor, adjunktus - ELTE IK Média- és Oktatásinformatikai Tanszék |
Mesterséges Intelligencia | Dr. Gulyás László - Node Director, Budapest EIT Digital |
Pályaorientáció | Neumann János Egyetem |
Közösségi média | Rákosi Szilvia - Neumann János Számítógép-tudományi Társaság |
Internet- adatbiztonság | Gyürki-Thomann Anikó - Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ |
Az állomásokon a projektben beszerezett eszközöket használtuk. (Projektorokat, U-pointereket, fehér táblákat)
Az állomásokon a játékos Amőba, sudoku grafilogika mellett, találkozhattak olyan online tanítást segítő programokkal is, melyet egyre gyakrabban használnak kollegáink is. Mint pl. redmenta, kahoot.
Néhány osztályban pedig plakátot is készítettek, ahol a VEKOP kezdőbetűinek fontos szerepe volt a plakáton elhelyezett versben.
Eszközbeszerzésünk a végéhez ért
Iskolánkba megérkeztek az utolsó projektben tervezett eszközeink is, az U-pointerekhez elengedhetetlen fehér táblák, és a hangszórók.
2019.04. 12.
Digitális témahét az iskolában
A Pályázat mottóját megragadva „A digitális fejlődés segítése, fejlődésre nyitott iskolákban” az idén csatlakoztunk a digitális témahéthez. Ebben a tanévben a témahét keretein belül úgy gondoltuk, hogy a diákok kezében lévő mobiltelefont, megpróbáljuk bevonni az iskola életébe. A folyosón QR kódokat helyeztünk el, amit beolvasva saját telefonjukkal, a következő tanévi délutáni testnevelés foglalkozásokra tudnak jelentkezni.
A projekt lezárult, 282 válasz érkezett a 350 diáktól.
A hetet sikeresnek mondhatjuk. A hiányzó 68 diákkal egyéni foglalkozás keretén belül pótoljuk a jelentkezést
2019. április 12.
Megérkeztek az új lap-topok
Megérkeztek a pályázatban igényelt hordozható számítógépeink. Ezek pedagógusaink munkáját segítik, az új interaktív módszerek alkalmazásában. Összesen 10 darab számítógépet igényeltünk, ebből már 9 üzembiztosan segíti munkánkat.
2019. március 21.
Brainstorming (Kecskemét)
Ahhoz, hogy hatékony munkát végezhessünk, a projekt személyzetnek néha össze kell ülnie, hogy abban a pár órában csak erre a feladatára koncentráljon. Hatékony volt, és tartalmas.
2019. március 6-7.
Véget ért a Magyar Digitális Oktatásért egyesület által szerevezett tanfolyamunk
A tanfolyam keretein belül kétféle képzés zajlott
- Látható matematika
- Látható természettudomány
Mindkettő nagyon hasznosnak bizonyult, reméljük diákjaink is érzik ennek pozitív hatásait.
A képzésben 4 fő a természettudományi munkaközösség tagja, és 3 a matematika fizika munkaközösség tagja.
2019. február 8.
Első képzésünk az új eszközökkel, melyen minden pedagógusunk részt vett.
2019. január 25.
Megérkeztek az U-pointerek az iskolába
2018. decemberében megérkezett a 10 U-pointer eszközünk.
A U-Pointer egy virtuális elektronikus tábla, ami leolvassa a kivetített képet és feldolgozza annak koordinátáit. Más szóval, a fizikai felületet interaktív felületté alakítja. A U-Pointer tehát a legtöbb képmegosztó program legújabb generációját képviseli, bármilyen projektorhoz csatlakoztatható.
Az U-Pointer tehát interaktivitást biztosít a számítógép és a tábla között. Mindemellett – függetlenül a kép típusától, projektor felbontásától.
Minden funkciót képvisel, amit egy interaktív tábla tud.
- Valamennyi, a számítógépen megszokott egér funkciót biztosítja
- Írás és rajzolás funkciója egyedülálló precizitást és rendkívül gyors reakcióidőt biztosít, amely nagyságrendekkel túlszárnyalja a többi elektronikus táblát.
- Az U-Pointer által használt tábla mérete tetszőlegesen állítható 40-től egészen 150 hüvelykig, amely egyaránt alkalmazkodik mind a 4:3-as, mind pedig a 16:9-es képernyőformátumhoz.
- Más interaktív táblákkal szemben a U-Pointer igen magas felbontást, pontosságos és gyors reakcióidőt biztosít.
- Kicsiny méreténél fogva egy zsebben elfér, így bárhová könnyen elvihető és bárhol használható.
- Bárhol üzembe lehet helyezni. Mindössze annyi a feladat, hogy a kisméretű készüléket USB-n keresztül csatlakoztassuk egy számítógéphez.
Ezen eszköz megvásárlásával, több teremben megvalósítható az interkativitás, nagyban segíti az innovatív pedagógusok munkáját
2018. december 18.