Projekt hírek

VEKOP-7.3.3-17-2017-00005

dig_logo_200px

2021/2022-es tanév


Projekt zárása

A 3 éves digitális projektünk a végéhez ért. Úgy gondoljuk méltók voltunk a projekt kezdetén választott projekt címéhez, mely digitális fejlődést ígért fejlődésre nyitott iskoláknak.

Tanáraink olyan fejlődésen mentek keresztül az elmúlt 3 év során, melyből diákjaink fogják a legtöbbet profitálni. A tantestület fejlődése nem korlátozódott a projektben résztvett pedagógusokra, mert a 3 év alatt folyamatos volt a projektben nem résztvevő pedagógusok érzékenyítése fejlesztése is. Ennek volt tanubizonysága az a zárórendezvényünk (worksopunk), melyen már nem csak projektben résztvevő kollegák, hanem érzékenyített pedagógusunk is tartott bemutatót.

Reméljük a fejlődésre nyitottság soha nem hagy alább iskolánkban, és együtt fejlődünk a technikával, a diákokkal a hagyományos értékekekt megőrízve.

Örülök, hogy iskolánkban része lehettem ennek a projektnek.

Tariné Dudás Marianna (projektkoordinátor)

A kisfilmet záró workshopunkról ezen a linken érhetik el --->link

 

2020/2021-es tanév


Kimeneti kérdőívek kitöltése

A projekt során a résztvevő tanulókkal 4. alkalommal töltettünk ki kérdőívet, mely megmutatja majd a diákok projektre gyakorlot hatását. Az első és a 4. teszt közötti különbség, megmutatja, hogy honnan-hova jutottunk. Milyen pozitív hatásai vannak a projektben tanultaknak, és azok alkalmazásainak.

Véget ért a mozaik képzés

Kollegánk sikeresen teljesítette a mozaikos képzést. Ezzel is gazdagodott tantestületünk módszertára.

Utolsó képzésünk

A mozaik által szervezett digitális eszközökön alapuló képzésünkön 1 fő vett részt. A képzés január 29.-én kezdődött, és jelenleg is tart.

Újabb tantermen kívüli digitális oktatás

A diákok ismét otthoni tanulásra kényszerültek, pedagógusaink egyre magabiztosabban használják a tanult alkalmazásokat, és eszközöket. A projekt keretében beszerzett U-pointer eszközöket használva a táblakép megjelenítése nagyban leegyszerűsödött.

Rendszeres képzések

Iskolánkban minden pénteken a digitális módszertani asszisztens, a projektkoordinátor és a rendszergazda támogatásával, helyi képzéseket tartunk.

Tanévkezdés

A 2020/2021-es tanév kezdete a 2020 tavaszi pandémia miatt kicsit más volt mint általában. A kollegák visszajelzése szerint a tanult módszerek alkalmazását megkönnyíti a digitális tábla használata, ezért nem projekt keretén  belül, de beszereztünk kollegáinknak 20 digitákis táblát, melyre nem csak a VEKOP-os kollegák, de az ő segítségükkel a többiek is igényt tartottak, és egymást tanítva készültek az évkezdésre.

Képzések a projekt keretében


GEOMATECH@

A Magyar Digitális Oktatásért egyesület szervezésében a Gegogebra program használatára épülő GEOMATECH@ képzés.  digitális tanítási gyakorlat képzésünk lezárult a márciusi hónap folyamán. Ez a képzés egész tanévet átölelő támogatói program volt.  A bevezetett digitális oktatással párhuzamosan nem volt egyszerű, de szerencsésen zárult, és a hasznát reméljük, sokáig élvezzük majd.

 

Ezen képzésen a következő pedagógusok vettek részt.

Látható matematika Kelemenné Molnár Csilla
Tariné Dudás Marianna
Lévai Mónika
Keményné Duló Edit
Látható természettudomány Márta-Lakatos Anita
Tóthné Zsebe Zsuzsanna
Baginé Körmendi Éva

Digitális tábla alkalmazása az oktatásban

Ezen a képzésen kollegáink 2020 márciusában  a Tököli Weöres Sándor Általános Iskolában vehettek részt. Ez egy 30 órás képzés, mely a digitális táblák órn való használatának fontos szerepéről, és hatékony használatáról szólt.

A képzésben résztvevő kollegák.

 

Tolnainé Korcz Ilona
Békés Judit
Tolnai Zoltán Gábor

 

Digitális és interaktív eszközök szoftverek és tananyagok gyakorlati alkalmazása az oktatásban

Ezt a képzést kollegáink októberben a Tököli Weöres Sándor Általános Iskolában végezhették el. Ez egy 30 órás képzés, melyen sok trükköt, és programot ismerhettek meg, mely megkönnyítheti a mai Z generációs fiatalokhoz vezető utat.

A képzésben résztvevő kollegák.

Baginé Körmendi Éva
Csapp Imre
Ladányi Tímea Katalin
Skonc Erzsébet
Tóthné Zsebe Zsuzsanna

 

GEOMATECH@

Legnagyobb volumenű képésünk a Magyar Digitális Oktatásért egyesület szervezésében a Gegogebra program használatára épülő GEOMATECH@ képzés. Ennek felépítése a tavaly tanév januárjában tartott 60 órás kontakt képzés, és az idei tanévet (2019/2020) átölelő digitális tanítási gyakorlat. A kontakt képzés során, megtanulhattuk használni, és programozni a Gegogebra programot, és megismerhettünk számos online alkalmazást, feladatbankot..

Az idei tanév pedig egy online képzés, ahol a tanév során végig mentorálják az újonnan megismert digitális és online módszerek alkalmazását a tanóráinkon keresztül.

Ezen képzésen a következő pedagógusok vesznek részt.

Látható matematika Kelemenné Molnár Csilla
Tariné Dudás Marianna
Lévai Mónika
Keményné Duló Edit
Látható természettudomány Márta-Lakatos Anita
Tóthné Zsebe Zsuzsanna
Baginé Körmendi Éva
Sándorné Bartha Ilona
Csépány Szilárd

 

Workshop 2019.09.20


Iskolánkban szeptember 20.-án került megrendezésre workshopunk, melyet matematika informatika projektnap keretein belül valósítottunk meg.

A projektnapon részt vette iskolánk minden diákja, és pedagógusa.

A diákjaink érdekes előadásokat hallgathattak, és izgalmas játékos állomásokon mérkőzhettek meg egymással.

Téma Előadó
Interaktív programozás Dr. Kozsik Tamás, egyetemi docens, dékánhelyettes - ELTE IK Programozási Nyelvek és Fordítóprogramok Tanszék
Infobiztonság-tudatosság Dr. Törley Gábor, adjunktus - ELTE IK Média- és Oktatásinformatikai Tanszék
Mesterséges Intelligencia Dr. Gulyás László - Node Director, Budapest EIT Digital
Pályaorientáció Neumann János Egyetem
Közösségi média Rákosi Szilvia - Neumann János Számítógép-tudományi Társaság
Internet- adatbiztonság Gyürki-Thomann Anikó - Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ

Az állomásokon a projektben beszerezett eszközöket használtuk. (Projektorokat, U-pointereket, fehér táblákat)

Az állomásokon a játékos Amőba, sudoku grafilogika mellett, találkozhattak olyan online tanítást segítő programokkal is, melyet egyre gyakrabban használnak kollegáink is. Mint pl. redmenta, kahoot.

Néhány osztályban pedig plakátot is készítettek, ahol a VEKOP kezdőbetűinek fontos szerepe volt a plakáton elhelyezett versben.

Eszközbeszerzésünk a végéhez ért


Iskolánkba megérkeztek az utolsó projektben tervezett eszközeink is, az U-pointerekhez elengedhetetlen fehér táblák, és a hangszórók.

2019.04. 12.

Digitális témahét az iskolában


A Pályázat mottóját megragadva „A digitális fejlődés segítése, fejlődésre nyitott iskolákban” az idén csatlakoztunk a digitális témahéthez. Ebben a tanévben a témahét keretein belül úgy gondoltuk, hogy a diákok kezében lévő mobiltelefont, megpróbáljuk bevonni az iskola életébe. A folyosón QR kódokat helyeztünk el, amit beolvasva saját telefonjukkal, a következő tanévi délutáni testnevelés foglalkozásokra tudnak jelentkezni.

A projekt lezárult,  282 válasz érkezett a 350 diáktól.

A hetet sikeresnek mondhatjuk. A hiányzó 68 diákkal egyéni foglalkozás keretén belül pótoljuk a jelentkezést

delutani_tesi

2019. április 12.

Megérkeztek az új lap-topok


Megérkeztek a pályázatban igényelt hordozható számítógépeink. Ezek pedagógusaink munkáját segítik, az új interaktív módszerek alkalmazásában. Összesen 10 darab számítógépet igényeltünk, ebből már 9 üzembiztosan segíti munkánkat.

 

Vekop24
Vekop22

2019. március 21.

Brainstorming (Kecskemét)


Ahhoz, hogy hatékony munkát végezhessünk, a projekt személyzetnek néha össze kell ülnie, hogy abban a pár órában csak erre a feladatára koncentráljon. Hatékony volt, és tartalmas.

2019. március 6-7.

 

Véget ért a Magyar Digitális Oktatásért egyesület által szerevezett tanfolyamunk


A tanfolyam keretein belül kétféle képzés zajlott

  • Látható matematika
  • Látható természettudomány

Mindkettő nagyon hasznosnak bizonyult, reméljük diákjaink is érzik ennek pozitív hatásait.

A képzésben 4 fő a természettudományi munkaközösség tagja, és 3 a  matematika fizika munkaközösség tagja.

2019. február 8.

 

Első képzésünk az új eszközökkel, melyen minden pedagógusunk részt vett.


 

sdr

2019. január 25.

Megérkeztek az U-pointerek az iskolába


2018. decemberében megérkezett a 10 U-pointer eszközünk.

A U-Pointer egy virtuális elektronikus tábla, ami leolvassa a kivetített képet és feldolgozza annak koordinátáit. Más szóval, a fizikai felületet interaktív felületté alakítja. A U-Pointer tehát a legtöbb képmegosztó program legújabb generációját képviseli, bármilyen projektorhoz csatlakoztatható.

Az U-Pointer tehát interaktivitást biztosít a számítógép és a tábla között. Mindemellett – függetlenül a kép típusától, projektor felbontásától.

Minden funkciót képvisel, amit egy interaktív tábla tud.

  • Valamennyi, a számítógépen megszokott egér funkciót biztosítja
  • Írás és rajzolás funkciója egyedülálló precizitást és rendkívül gyors reakcióidőt biztosít, amely nagyságrendekkel túlszárnyalja a többi elektronikus táblát.
  • Az U-Pointer által használt tábla mérete tetszőlegesen állítható 40-től egészen 150 hüvelykig, amely egyaránt alkalmazkodik mind a 4:3-as, mind pedig a 16:9-es képernyőformátumhoz.
  • Más interaktív táblákkal szemben a U-Pointer igen magas felbontást, pontosságos és gyors reakcióidőt biztosít.
  • Kicsiny méreténél fogva egy zsebben elfér, így bárhová könnyen elvihető és bárhol használható.
  • Bárhol üzembe lehet helyezni. Mindössze annyi a feladat, hogy a kisméretű készüléket USB-n keresztül csatlakoztassuk egy számítógéphez.

Ezen eszköz megvásárlásával, több teremben megvalósítható az interkativitás, nagyban segíti az innovatív pedagógusok munkáját

2018. december 18.